KNOV Winkelmandje (0) Menu

Communiqué Overleg Vermelden BIG-nummer

27 maart 2019

Recent is er onrust ontstaan over het zichtbaar voeren van het BIG-nummer. Hierover heeft de KNOV haar leden via een nieuwsbericht op de website over geïnformeerd.

Een paar weken geleden hebben de artikel 3 BIG-beroepsorganisaties, waaronder de KNOV, een gezamenlijke brief geschreven aan VWS, waarin zij aandringen op een latere ingangsdatum van de veranderde regelgeving, namelijk 1 januari 2020. Op die manier kan het veld zich goed voorbereiden op de invoering.

Naar aanleiding hiervan zijn VWS, de beroepsgroepen, werkgevers, Zorgverzekeraars Nederland en de Patiëntenfederatie met elkaar in overleg getreden. Het gaat om ingewikkelde materie, daarom zal er vervolgoverleg plaatsvinden. Doel is om tot een oplossing te komen met aandacht voor de administratieve lasten en waarbij voldoende tijd is voor implementatie. De partijen streven ernaar om binnen enkele maanden tot een oplossing te komen. Zoals eerder al is aangegeven is de IGJ gevraagd tot die tijd niet te handhaven of de nieuwe verplichting wordt nageleefd.

Deel via:

Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen

Beroepsorganisatie van en voor verloskundigen